zondag 3 mei 2009

Paper piecing

Het was lang geleden, maar vandaag heb ik nog eens paper piecing gedaan, d.w.z. een figuurtje overtekenen, uitsnijden, en in/op elkaar steken/kleven. Niet te verwarren met 3D.
Ik had van 1 mei leuke foto's uit de tuin, van ons Flupke, die geniet van z'n Nylabone.
Het is al z'n vijfde, en hij wil geen andere. We hebben al een andere kleur geprobeerd, gladde beenderen, enz.. Niets te doen, hij wil die blauwe met nopjes.
Zo dacht ik van daar eens een layout van te maken. Ik heb de schets overgenomen van een challenge van NAN. Toevallig zag ik in het engelse tijdschrift Papercraft Inspirations een leuke hond staan met een blauw been in de bek. De hond is bedoeld als speciale kaart, om recht te zetten, maar ik wou die gebruiken voor m'n layout. Ik gaf hem zelfs een "nat" neusje, met Diamond Glaze. Hieronder zie je het resultaat.

It has been a while, but today I did some paper piecing, which is drawing/copying a figure, cutting it out, and glue together.

I had taken some cute pictures in the garden, at the first of May : our dog was busy with his beloved blue Nylabone. It his 5th already, he doesn't want any other bone, we tried other colours, or makes, but he just wants the blue bone with the bumps.

I wanted to make a layout, with a sketch from NAN. It just so happened that I saw a cute doggie in the English magazine Papercraft Inspirations. It was a special card, you can put the dog upright. But I used it for my layout, as it was a dog with a blue bone !! I even gave him a "wet" nose, with Diamond Glaze. :)))

5 opmerkingen:

  1. een hele leuke lo, Enny
    en tja, beestjes zijn nu eenmaal gewoontediertjes hé, ons Martha wil op training enkel tv-worstjes, andere dingen daar doet ze geen moeite voor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet dat jij ook aan paper piecing deed? Het is een superlayout geworden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh das zo schattig dat hondje.
    mooi gedaan !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Enny, leuke paper piecing en layout ! Paper piecings zijn ook nog altijd één van mijn favoriete embellishments. Ik moet dringend nog eens een layout maken. Mijn eertvolgende wordt een layout met communiefoto's van ons Laura. Ik heb fotocollages gemaakt om uit te delen aan de mensen. Na de communie plaats ik er alvast enkele op mijn blog. Maar een echte layout wil ik er ook van maken, hoor.

    vele groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen