zaterdag 3 maart 2012

Lijm resist techniek

Eerst en vooral nogmaals hartelijk dank aan iedereen voor de positieve reacties op mijn kaarten, dat doet deugd !! 
Begin van de maand, dus gaf Christine van de Creatief met Stempels groep ons weer een uitdaging, nl. de lijm resist techniek.  Het is heel eenvoudig : gewoon met lijm (best fotolijm) figuren of strepen trekken op een kaart.  Als dat droog is, met inkt erover gaan, ik heb Distress inkt gebruikt.  Daarna nog eens figuren of strepen met lijm trekken, laten drogen, en met een andere donkerder kleur inkt erover gaan. Zo krijg je een mooie achtergrond.  Je kan eventueel de lijm wegvegen, met fotolijm gaat dat heel makkelijk. Hier een paar voorbeelden, kaarten en ATC's.  De laatste achtergrond (bloemetjes) heb ik met een Quickie Glue pen gedaan, dat werkt fijner.    








Thanks everybody for all your positive comment on my cards, that makes me very happy !
First of the month, so Christine from the "Creative with Stamps" group gave us another challenge, the glue resist technique.  It's very easy : first trace some figures or lines  on a card with glue (best is photo glue).  When it's dry, colour the card with ink (I used Distress ink).  Then trace some more figures with glue, let it dry, and use another, darker colour ink. That way, you'll get a nice background.  You can erase the glue if you like.   Here some examples, cards and ATC's.  The last background (flowers) was done with a Quickie glue pen, that gives finer results.       

5 opmerkingen:

  1. Halllo zeker een leuke techniek,mooi zo.gr.Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke techniek met een héél mooi resultaat !
    Kan je prachtige kaarten mee maken met zo'n leuke achtergronden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke techniek met zeker een heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie techniek voor achtergronden, de kleurtjes geven me een lente gevoel!!!

    Groetjes

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Enny, wat vind ik dit leuk.
    Om eens te zien wat mensen met mijn lijm techniek hebben gedaan.
    Je hebt er mooie dingen mee gemaakt en ik vind vooral de golven erg mooi gedaan. groetjes Riet

    BeantwoordenVerwijderen